Monday, July 18, 2011

Pesta durian

Assalamualaikum..

ape khabar semua..???selamat hari isnin..selamat bekerja utk yg bekerja..termasuk la aku ni yg masih di pejabat..

entry harini nak cerita sikit pasal aktiviti aku & hubby pada hari semalam..yela..semalam kan ahad..takkan nak duk umah je lak kan..barang2 dapur dah mula tinggal sikit..kitorang pun decide la nak pegi ke Nirwana Taman Yayasan,Segamat utk beli sikit sebanyak barang dapur..bulan depan dah nak puasa..nak kene simpan stok..hehe..nape Nirwana???sebab kat situ banyak barang murah2..sape yg duk segamat/pernah tinggal kat segamat..mesti tau pasal nirwana ni..

kalau nak ikutkan umah kitorang ni lebih dekat dengan econsave yong peng tu..tapi kitorang pernah pegi sana sekali je..pastu dah serik..rela pegi nirwana..barang basah dia banyak yg still fresh..harga pun murah..sekarang harga ayam kan tengah tinggi..masa tu beli kat econsave 1kg RM7.00++..tapi kat nirwana baru RM6.99/kg..ok la kan..udang sotong ikan semua lebih murah..memang puas hati la walaupun jauh sikit..*dalam hati punya la suka dapat berjalan*..

kitorang bertolak dari umah pukul 8.30..sampai segamat dalam pukul 9.30..kitorang pun pegi la breakfast dulu..ni menu kitorang..


tiap sorang makan 2keping roti canai..air milo & nescafe tarik..aku tambah lagi dengan sambal kerang & sambal telur puyuh(8biji)..harga..RM10..ok la tu..rasanya kat tempat lain tak dapat harge ni..nape aku cakap camtu..sebab kat kedai ni roti dia memang sedap..RM0.80 sekeping..kuah dia pun sedap..semua sedap la..berbaloi la tu kan..ok..ni kitorang makan merangkap makan tengahari sekali..hee~~jimat..

pas dah makan & beli barang2 dapur..kitorang saje je singgah kat Dataran Segamat..korang leh tengok banner bawah ni..

ya..Pesta Durian..takde la dapat makan free..tapi macam2 la info & produk pasal durian ada kat sini..tak ketinggalan gak jualan buah durian..kitorang datang awal..so orang tak ramai lagi..tapi cina memang ramai datang beli durian & makan durian..harga..???ish..macam2 harga ada..jenis pun macam2 ada..aku tak hafal lak jenis2 durian ni..sebab aku tak bape kesah pasal durian..hubby aku je yg memang hantu durian..dia leh terpukau kalau nak beli durian..haha..*banyak peristiwa pasal dia beli durian ni*..

yg aku tengok..buah durian kali ni lebih banyak menjadi dari sebelum2 ni..ramai yg jual kat tepi jalan..dari yg murah sampai la yg mahal..tak cam musim yg lepas..tak ramai yg jual..pastu jual yg mahal2 je lak tu..harga lak kali ni lebih murah sikit la..dah bape lama dah aku tak tengok orang letak harga bawah RM1..tapi kali ni harge paling rendah yg aku nampak adalah RM0.80..jenis durian gula..*jurujual yg bagitau..aku tak tau pun jenis ape tu*..

lepas musim durian mesti datang lak musim manggis..ha..yg ni aku paling suka..tak sabar nak balik kampung umah mertua..belakang umah banyak pokok manggis..tapi yg cerewetnya aku ni..aku hanya makan manggis yg baru jatuh dari pokok je..kalau dah 2jam++ lepas petik..memang aku tak bape nak layan..nape???sebab pas petik tu memang rasa dia manis..kalau dah lama..buah tu agak masam..aku memang tak suka ape2 yg masam..terutamanya buah oren/limau..

ok la..nanti manggis dah start leh makan..aku masukkan lak pasal manggis..hee..daa...

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!