Friday, March 8, 2013

budak ni saje je bikin aku geram

kisah semalam..

memang saje je buat aku geram dgn dia ni..

tengok tu..makan sesorang je kan..

nak tau nape aku geram..???

ish..ni baru balik dari umah pengasuh..pengasuh Umar bagi kuih bingka ubi..dalam polistrin..aku letak kat tengah-tangah..kat tempat handbreak tu..sebelah Umar aku letak la metoo kesayangan dia tu..ingatkan dia tak ambik la polistrin tu walaupun memang dia dah aim je sejak akak tu bagi..kiranya before balik la..

mula-mula aku tengok dia nak capai..aku diamkan..pikir yg dia nak buat main & takleh pun nak bukak ambik isi dalam tu..lagipun ikat getah kan..

mulanya dia patahkan polistrin tu pastu dibelek-belek..aku biakan lagi sebab nak bagi dia diam..aku pun layan la radio..sambil nyanyi-nyanyi..memang aku leka la berkaraoke kat sebelah tu..

lama gak kot..abis satu lagu..aku pandang dia..satu tangan dia tengah sedap pegang polistrin tu sambil satu tangan lagi dah masuk kat dalam polistrin..ok..yg ni memang aku terkejut + kagum jap..tak sempat ambik gambar..lagipun tengah drive..

pastu dia terus capai satu kuih..kuarkan..terus masuk mulut..oh anakku Umar..aku terus berhenti tepi jalan..ambik ini gambar..yg geram..dia leh wat donno je kat aku..dia makan sedap je kan..ish..geram tul aku..

punya la khusyuk dia makan sampai la kat umah..dah sampai kat umah & dia dah taknak makan..ape lagi..dia wat main la kuih tu..ai la anak kan..sungguh bertuah kamu ye..pandai betul curi kuih dalam polistrin tu senyap-senyap..ko cam tau je nenek tak bagi makan bingka ubi tu..

ada lagi satu yg buat aku kagum dgn Umar ni..tapi tak dapat ambik gambar pun..

Umar dah pandai minum guna straw..aku start ajar dia guna straw 3mac masa tu..kirenye 4hari lepas..time tu aku bagi trainee cup dia..dia memang tak pandai sangat nak pegang, angkat & minur..kadang-kadang je dia wat..selalunye mama yg akan pegangkan..betul-betul manja + mengada..dia leh hisap sampai angin dalam tu takde..means sampai puting tu kecut..bile nampak camtu..aku terus ambik bekas air dia yg 4 in 1..pasang yg straw..bg kat dia..dia sedut..tapi tak biasa..jadi susah sikit nak dapt air tu..dapat la gak sikit..

tapi semalam..aku saje je ajar..sebab dia malas nak mendongak minum air..mula-mula dia sedut..tapi agak cam susah la..air lum naik lagi kan..kali kedua dah ok dah..tapi memang aku la yg kene pegang botol tu..dia memang tak pandai sangat nak pegang..kang dia baling je..pecah lak botol tu nanti..

pastu bile dia nak air je aku bagi yg botol ada straw tu..dia pun tak mengamuk..minum pun dah makin pandai guna straw..papa minum milo pun dia nak kacau..so letak straw kat mug papa..banyak gk la dia minum..

pasni Umar dah boy la sikit kan..dah takyah bawak trainee cup lagi..kat kedai pun leh join mama papa minum..yeah..well done my son..!!!

alhamdulillah sangat..Umar agak bijak & cepat + rajin belajar..

jangan tanya aku bagi makan ape..supplement nak bagi pun tunggu dia 1year..so sekarang memang takde ape..cuma bagi pendedahan n kebebasan utk dia explore ape yg dia nak..

1 kata-kata orang ramai:

Anonymous said...

Hoho.. Umar pandai

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!