Friday, April 19, 2013

Umar dah pandai merajuk..

aku ni asyik cerite produk je kan..actually banyak nak cerite pasal Umar..tapi takde gambar..cam tak best..erm..arini cerite je la walaupun takde gambar sebelum cerite jadi basi..hihi

the latest..Umar dah pandai merajuk..ada la dalam seminggu ni..dulu kalau marah atau tak dapat pape..mesti dia tolak badan dia ke belakang..rasanya pernah cerite dalam entry yg lepas..tapi sekarang..dah pandai merajuk..bile tak dapat je mesti dia duduk..nangis..pastu tundukkan badan..kepale nak cecah lantai..pengasuh pun cerite camtu gak..

memang kelakar bile ingat balik..kadang aku saja je mengusik dia..memang dah banyak akal si kecik ni..bile papa masuk bilik air kunci pintu cepat-cepat..mesti dia duduk dekat dgn pintu..pastu jap-jap jengah pintu bilik air..bile papa keluar je..terus merangkak nak ikut papa..serius comey..lagi best bile main baa cak dgn dia..

aduh..serius masa aku taip ni dah terasa rindu gile kat Umar..dah tersenyum-senyum sorang-sorang cam kerang busuk kat ofis ni..hahaha..sah-sah orang leh cop aku gile..dah la kadang layan we chat..cakap sorang-sorang..kehkehkeh

eh..Umar ada lori baru tau..semalam papa belikan..lori treler yg bawak kereta tu..siap ada kereta 3biji kat dalam tu..macam betul je..blh keluar masukkan kereta tu..kepale lori dgn badan treler tu leh cabut..cam kepale lori jalan kat jalan raya tu..

selit sikit gambar burung bersarang kat pokok bunga gantung kat umah aku..


semalam balik tengahari baru perasan..hahaha..melampau..dah menetas dah pun anak burung tu..nampak sangat aku tak bape kesahkan pokok aku tu..hihi..mana taknya..tiap minggu hilang tak duk melekat kat umah..perasan gak ada burung asyik datang situ..tapi tak menjengah lak..

memang dah lama tak siram pokok tu..tiap kali nak siram..mesti tak jadi..ada je yg menghalang utk aku menjirus air kat pokok tu..ooo..rupanya ada burung la..patut la Allah tak izinkan aku siram pokok tu..terpikir nak bela anak burung tu..tapi..takpe la..bia la burung tu hidup bebas..lagi best..kawasan aku banyak burung-burung nanti..


the view from my lovely home sweet home
green..blue..white

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!