Friday, June 10, 2011

aktiviti hujung2 minggu..

Assalamualaikum..




tengok tajuk je dah tau kan nak cerite ape..hehe..ni la aktiviti kami suami isteri sepanjang cuti sekolah ni..memang tak lekat kat rumah la..lagipun kitorang ni memang suka berjalan..lagi2 la aku ni..dari bujang sampai dah jadi bini orang..mane la tau nak duk rumah lama2..dapat jalan2 kat taman depan pun cukup la..




ok la..ni semua gambar semasa dlm perjalanan pegi KL..melawat mak yg baru lepas operation..secara tak langsung..jalan2 sekali la..





























mesti pelik kan nape kitorang lalu jalan2 kampung ni..hehe..saje je..tak pernah lalu pun sebenarnya..lagipun kitorang duk kat ceruk..jauh dari highway..so lalu la jalan biasa ni..




mesti tertanya2 kitorang duk mane..kitorang duk kat Chaah..terletak dlm daerah Labis,Segamat,Johor..kitorang orang kampung je..hee~~




tapi lalu jalan ni memang best..terasa cam nak pegi Cameron Highland lak..banyak pokok2 & masih berbukit2..suka sangat suasana macam tu..




hajat di hati nak lalu sampai Linggi,Negeri Sembilan..tapi hubby tak sanggup..dia kata penat tekan minyak dgn brek..sebab dia suke laju..lagipun kaki dia tengah sakit masa tu..pas main bola la katakan..ish..so..masuk la highway kt Alor Gajah,Melaka..




gambar2 bawah ni lak gambar2 itik kat kampung..kat umah belah mertua aku..asal usul itik ni kitorang la yg bela..sekarang dah beranak pinak..1ekor jantan & 3betina..anak yg ada sekarang ni dlm 20ekor..kitorang memang jiwa2 kampung gitu..hehe..memang suka bela2 binatang & berkebun..alhamdulillah..minat kitorang sama..





ni la induk jantan..ni pun baka fasa kedua..baka fasa pertama dah kene sembelih..buat rendang..sedap gle..!!!






anak2 itik yg pertama..yg kecik tadi yg kedua..ada lagi dlm cage..tu lak yg ketiga..belum blh turun tanah lagi..









dua gambar bunga ni pun aku amik kat umah mertua..mak mertua aku ni memang suka layan bunga..gemuk2 pokok bunga dia..aku pun dah tak larat nak amik gambar..yg paling aku suka bunga2 orkid dia..semua baka2 mahal..nanti ada masa aku masukkan la ye..

pokok bunga yg atas ni aku la yg bawak..pastu semai dalam pasu bunga dia..hehe..hampeh tul menantu dia kan..pastu bila dah banyak..dia turunkan la kat tanah..dia tak tau pun aku yg tanam pokok tu..hubby je yg tau..takpe..mak mertua aku tak marah punye tu..hee~~

1 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!