Thursday, November 17, 2011

normal ke???

Assalamualaikum..

bertemu kembali..ape khabar semua..hopefully sihat je la ye..mood rajin baru nak kembali hadir..insya Allah lepas ni rajin la sikit nak update blog..*agaknya la*

tadi baru lepas terbaca status FB sepupu..dia pun pregnant gak..lebih kurang sama cam aku..tapi terasa kesian kat dia..sebab last week masuk hospital..hampir tiap hari dia muntah2..aku selalu terbaca kat FB kenalan pasal pengalaman masa awal2 pregnant ni..sekarang dah pregnant ni aku pun ada gak tanye2 kat kakak2 senior + kakak2 aku sendiri tentang cerita diorang..yela..diorang asyik tanye je aku cmane masa awal pregnant ni..maybe diorang tengok aku ni ok je kot..

yup..memang aku ok je..now dah 3bulan pregnancy..still ok je..sekali pun tak pernah muntah..rasa nak muntah bile terbau something yg tak best tu ada la..tapi tak muntah pun..makan pun selera je..sampai pening pale ni fikir camne nak kawal berat badan biar tak naik sangat..ada gak orang tanye..masa mengandung ni tak rasa penat nak tido je ke..aku pun dengan selambe menjawa..'tak'..lantas orang tu berkata..'untungla'..dia kata dulu dia asyik mengantuk je..rasa letih..nak tido je keje..

semua cerita2 ni buat aku tertanye2..adakah aku ni normal..???pertanyaan tu sangat pelik..hehe..yela..kadang aku still tak caya yg aku ni pregnant..tapi bile dah buat buku pink..dah kene nak ingat tarikh check up..dah rasa perut & badan ni semakin mengembang..percaya la jugak diri ni pregnant..

sepanjang pregnant ni aku macam biasa je..ada la jugak rasa tak sihat..tapi cam sebelum2 ni gak..masa tu ada demam sikit pun sebab berjangkit dgn en.hubby..time tu la aku kene rehat sikit sebab tekanan darah agak turun..yg ni memang aku tak pelik..sebab aku memang jenis tekanan darah rendah..so memang tak heran langsung la bile aku kene lagi..

akak aku yg sorang ni pernah tanye aku ada muntah2 tak..aku kata takde..dia tanye perut ada rasa sebu tak..aku jawab ada la sikit..tu pun sebab berhari2 tak minum air panas..*aku jenis kene minum air panas at least sekali sehari*..dia kata dia pun lebih kurang je..tapi dia ada la muntah2..cuma xkerap..tapi pernah la muntah..erk..aku ni ape kes..memang tak pernah..

bile diorang dengar cerita aku ni..ramai yg takat aku ni beruntung..dah kire dapat satu bonus yg besar..memang la aku rasa beruntung..bersyukur..alhamdulillah sangat2..tapi kadang ada gak tertanye2..aku ni mengandung normal ke..sampai takde rasa pape pada trimester 1..erm..hopefully takde pape la ye..

just think positive bile terfikir semua ni..mungkin Dia tak nak aku menyusahkan suami aku..yela..since 1week pregnancy..aku kene travel almost 100++km everyday..hubby lak start keje pukul6..aku sampai rumah mesti dah nak senja..agaknya kalau aku merasa semua tu..berapa hari je la aku pegi keje kan..selebihnya mc..kalau nak pegi keje pun silap2 kene berhantar bagai..thanks Allah..

ok la..sampai sini je dulu..jom kongsi kisah korang..nak tau gak..mana tau ada yg sama dengan aku..leh hilangkan sikit tanda tanye ni..daa..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!