Sunday, January 27, 2013

bonus & playpen

eh..eh..eh..

incit hubby dapat bonus la..

hihihi..

ni kisah jumaat lepas @ semalam..incit hubby cuti & ikut aku pi keje sebab nak buat ic ngan lesen..dah seminggu wallet hilang..baru terhegeh-hegeh nak buat semua tu..yela..incit hubby ni bukan senang nak cuti..ni pun 1 ari cuti dia tak lulus..kalau ikutkan tak dapat cuti sebab ada SME visit..

setel wat semua tu..aku suh dia tengokkan printer kat ofis yg memang ada masalah sikit tu..incit hubby ni pakar sikit dalam komputer n seangkatan dengannya..

tibe-tibe dia cek gaji dah masuk lum..eh..nape wet banyak ni..tengok detail..rupanya bonus..kalau ikutkan status dia tahun lepas memang tak layak lagi nak dapat bonus..tapi alhamdulillah dapat gak..ni la rezeki namanya..

incit hubby dapat cek gaji guna maybank2u je..tapi aritu nak transfer wet kat akaun aku tak dapat lak..terus block..call rupanya sebab incit hubby dah block kad bank & kredit kad sebab wallet hilang..nak buat balik kene tunggu ic siap..so after solat jumaat..gigih la dia pi bank bawak buku utk kuarkan wet..nasib bek ada buku & terpaksa la kuarkan banyak terus..

aku pun mengecek la..ceh..mesti la kan..tapi..benda pertama sekali yg aku suh dia beli adalah katil baby utk Umar..memandangkan Umar dah pernah jatuh katil..so memang aku suh dia beli katil baby..sebelum ni bertahan lagi tak nak beli sebab tak guna sangat pun..cuma nak guna bile aku nak bersiap pi keje n time tu dia dah bangun..lagi satu bile dia tido n aku nak buat keje kat dapur/luar umah..

Umar tido lasak..aku takut dia jatuh lagi..malam memang dia still tido ngan kitorang..dah besar sikit kot baru ajar tido sendiri dalam tu..sekarang ni lum sampai ati lagi nak bagi dia tido sorang-sorang..

after incit hubby kuarkan wet..kitorang terus la pi bandar Segamat..nak cari spare part kereta sebenarnya..lalu lak kat satu kedai toys ni..nampak ada katil baby..dah lama aku aim kedai ni cuma susah sikit nak parking..so memang tak pernah jejak la..lagipun aku takut masuk dalam tu kang aku rambang mata..kedai ni memang pemborong barang mainan @ barang baby..

katil yg aku cari tu memang ada jual..sebelum ni aku survey kat Muar RM280..tapi kat kedai ni RM189..kitorang dapat RM175..tengok price biasan RM289..kiranya memang murah la..yg best leh lipat jadi kecik je..masuk kotak yg tak bape besar..ringan lak tu..memang aku larat nak angkat..so boleh bawak pi jalan-jalan & balik kampung..

gambar lum amik..next entry insyaAllah aku akan masukkan..pada sape yg tengah cari katil..memang aku suggest yg ni je la senang..kalau kat tempat korang mahal..nak aku tolong belikan..just inform je k..tapi tak janji design yg sama la..ada design lain yg banyak accessories..yg tu mahal sikit..RM200++..

aku malas nak beli yg ada accessories ni..Umar tak bape nak sangat..accessories yg 1 lagi lak utk baby baru lahir..masa Umar baby dulu dah beli 1..so next baby still tak guna gak..tu yg beli je yg biasa..

ok..lebih kurang camni je..cuma accessories tu takde & ada corak katun kat keliling tu..kire ok la kan..kaler biru + hijau..cantik..dapat girl pun still leh guna lagi..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!