Monday, January 28, 2013

saya memang mama yg baik..!!!

pergh..!!!

tajuk takleh bla sungguh..

betul-betul puji diri sendiri tu..wahahahaha..gelak jahat..

ok..tak dinafikan..aku memang sorang yg penyabar..apetah lagi memang suka layan budak-budak..lembut je..garang tetap garang tapi bertempat & aku akan marah budak ikut umur & kefahaman budak..kalau kecik lagi memang aku cakap elok-elok..terangkan nape takleh wat camtu..

dah besar lak biasanya teruk sikit kene marah sebab diorang ni dah faham dah..cuma menggatal wat gak..

satu lagi sifat aku..aku suka gak manjekan budak..tapi bertempat & tak selalu la..

anak-anak buah aku semua memang manja & rapat ngan aku..yg besar-besar so far leh lagi nak bawak bergurau..ada yg kecik-kecik dulu aku mandikan..suapkan makan jangan cakap la..memang majoriti..

ada anak pun memang terbawak la sifat aku tu..anak aku memang cukup rapat ngan aku..alhamdulillah..aku memang cakap lembut je..ada gak dia kene marah..tapi mesti la bersebab & cakap mulut je..lempang-lempang manja tu biasa..setakat nak mengajar..

setakat ni aku pernah biakan dia menangis tanpa sebab sekali je..yg len tu sebab dia mengada..memang aku bia la..

ok..alkisah..time dia baby..dalam pantang lagi..time tu kite lum kenal lagi dia camne..ragam dia camne..ape yg dia suka..ape yg dia nak..anak 1st lak tu..dia menangis time aku ngah mengamtuk..tepuk-tepuk tidokan taknak gak..padahal mata dia pejam je tu..last-last aku biakan jap letak jauh sikit..tapi jap je la..pastu amik dia balik..peluk..tacing-tacing mintak maaf kat anak..ok..rupanya dia panas..

tu je la sekali aku wat camtu kat dia..pastu tak wat dah tanpa sebab..nak hukum pun tengok gak tahap kefahaman dia..

incit hubby memang bukan jenis sorang yg penyabar..memang jauh beza ngan aku..ok..sebab tu la dia jodoh aku n aku jodoh dia..

dia memang baran sikit..anak mengamuk je dia tak pujuk..dia malas nak melayan bile anak merengek kecuali anak tengah tak sihat..tu pun kadang tak sabar..tapi aku ingatkan..baru dia ok..

budak memang senang rapat ngan aku..maybe sebab aku pandai pujuk n pandai tarik perhatian dia..anak buah hubby pun jap je leh rapat n manja-manja ngan aku..aku ni jenis suka melayan..

Umar yg kecik tu pun aku la yg rajin layan dia main..bacakan buku..guling-guling..wrestling..gomol-gomol..ok..memang akui sangat aku jenis suka melayan..

akak susuan incit hubby pernah tegur..'mesti niza suka layan budak kan..'

ok..tu kenyataan ye..anak sape pun memang aku layan je..best layan budak..lagi-lagi yg masih kecik..lum tau pape..confirm dia lum pandai melawan n dengar kata..nakal-nakal diorang pun still ok lagi..

antara pegangan yg memang aku pegang..say no bile tak bagi dia buat sesuatu dengan bagi alasan yg boleh buat dia faham nape kite kata no / jangan..ok..yg tu memang ramai yg tau rasanya..tapi aku jerit no memang kekadang tu kuat..pastu datang dekat dia..bagitau alasan dengan nada manja..

so secara tak langsung kite cam pujuk dia..n buat dia leh terima alasan kite tu..

beberapa bulan lepas..Umar pernah terpegang kuali panas setelah beberapa kali ditegah utk tak kacau n tak pegang..memang banyak kali aku kata jangan pegang..bagi alasan panas..nanti tangan sakit..cakap ngan nada manja n lembut..bile dia terpegang tu memang dia nak nangis n dah nangis pun..tapi sikit je nangis pas aku marah balik sebab dia tak dengar cakap aku..ingatkan balik alasan yg aku bagi sebelum ni..Umar seakan faham n terus diam sebab tau tu salah dia..

pastu aku pujuk la dia..tengok tangan dia ok ke tak..tiup-tiup..usap-usap..sambil membebel cam mak nenek..adat la kan membebel berjela-jela..

*ni gambar latest mama & Umar nak pi jalan-jalan*

ok..dah panjang berjela puji diri sendiri..haha..just share ape yg aku rasa baik utk di share..ini cara aku..cara orang lain maybe tak sama n tak sependapat..ok..jangan lupa..sifat n perangai orang juga berbeza..

daa..semoga hepi n ceria selalu..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!