Tuesday, January 29, 2013

Umar tolong mama drive

alkisah malam semalam yg cukup membuatkan aku mengah setibanya kat umah..

Umar tolong mama drive kete ok..

penat aku bergusti ngan Umar kat dalam kerete..sambil memandu hokey..

balik kampung masa tu berjalan-jalan sambil pegang dia kat dalam kereta..kereta full..so kerusi Umar terpaksa kuarkan & aku terpaksa la pegang Umar while hubby driving..selalu kalau aku pegang pun duk belakang je..ni duk depan..selalu Umar dapat tengok je benda-denda kat kereta ni..kali ni dapat sentuh..dia paling suka pegang gear..nasib bek kereta manual & kereta waja..agak berat sikit ye gear tu..

abis semua dia nak usik..semalam bawak dia pi amik domino's yg kitorang order online je..hubby pi main bola sepak..so kami berdua je la pi amik..mulanya masa pi tu dia behave je duduk n kebetulan dia tido..bile dah sampai je dia bangun..

bile balik..dia behave jap je..pastu dia dah tunjuk skill dah..dia meniarap kat kerusi boss dia tu..nak capai botol air kat bahagian belakang..time tu aku tahan lagi guna tangan..lama-lama dia dah takleh pusing..dia dah start menjerit la..ok..aku angkat duk ngan aku..mulanya ok je..duk bersandar..selama ni kalau dia demam/ngantuk..aku ada gak wat camtu..pegang dia sambil drive..tp elok je la..

cuma kali ni tak terkata la dia punya lasak..siap tolong pegang stering kereta cam orang drive tu..pandai betul..pastu tepuk-tepuk stering..pernah naik myvi..dia tekan hon..nasib bek waja punya hon agak keras sikit..

lama sikit..dia memang dah tak duk diam dah..semua dia nak capai..sampaikan dia leh duduk kat bahagian handbreak..pastu mengamuk gak..aku bagi dia duduk ngadap aku..ingatkan nak bagi dia lena..rupanya jap je..pastu dia dah tolak muka aku dah..tolak spek..berpaut kat baju..berdiri..tepuk-tepuk muka aku..sampai aku tolak pale dia sebab aku tak nampak jalan..

memang tragis tul malam semalam bawak dia..semua dia nak usik..siap dah baring kat peha aku ni..

mulut aku ni tak tau la nak kata ape..asyik menjerit je..

kalau la mama dia ni tak cekap bawak kereta..dah memang berhenti tepi jalan sambil menangis tepon papa..

aku pikir gak nak berhenti..tapi confirm dia takleh nak behave gak..so drive slow-slow..lagipun dah nak gelap..daripada lambat sampai..bek drive slow-slow..

sampai je umah..aku bukak gate terus bukak pintu anta dia kat papa dia..kereta kat luar gate lagi..mengah betul time tu..tak pernah la aku bawak kereta sampai mengah camtu..

ai la anak..ni pi keje dah leh wat aku rindu kat dia..budak yg dah semakin lasak..penat melayan..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!