Thursday, January 24, 2013

botol susu baru

aku ni kalau pi kedai yg ada barang baby..lagi-lagi kalau pi mall..mesti tuju tempat barang baby..so kali ni aku tak beli baju sebab baju Umar dah banyak dah..aku beli botol susu baru utk Umar la..

padahal kat umah dah banyak dah botol susu dia..

ni la botol susu baru Umar..kecik comey je..


nape kecik je..???

ha..memang kecik je pun..botol susu 2oz..biasanya utk baby baru lahir..memang Umar tak pernah ada botol camni..paling kecik yg dia ada selama ni pun 4oz..kali ni saje beli sebab Umar sekarang suka minum susu main-main..kalau aku buat 3oz pun punya la lambat nak abis..mintak bukan main..dah minum sikit pastu dia buat main..dah penat main..dia mintak susu lagi..tapi minum sikit je..bagi mengelakkan keje buang susu je..aku beli la botol kecik ni je..

Umar sekarang tak tau la nape suka minum susu sikit-sikit je..dulu sebelum start makan..7-8oz leh abis jap je..start makan..4-5oz skali minum..tapi baru-baru ni..dia memang makan banyak..dia nampak orang makan je mesti mintak..susu lak dia suka buat main..bagi 3oz je susah nak abis..tapi memang jap-jap minum susu..sampi kadang tu tak larat nak buat susu dia je keje..

guna botol kecik ni paling banyak aku bancuh pun 1.5oz..tu pun kadang lambat nak abis..semua ni terjadi sejak dia demam campak..dulu tengah malam memang tak pernah nak bangun mintak susu..sekarang kalau kul10.30 start tido..kul12 tengah malam kang bangun mintak susu..pagi-pagi pun merengek mintak susu..subuh mintak lagi susu..kadang sebelum pi umah pengasuh pun nak susu lagi..tapi paling banyak dia leh habis pun 2oz je..

aku memang asyik tak cukup tido je la..dah cam jaga baby kecik je..padahal anak dah besar la gak..geram lak aku..takleh nak buat ape dah..nak membesarkan badan gamaknya Umar ni..yela..masa demam tu selera makan dia memang out of serbises..asyik nangis je..

takpe la cayang..yg penting tak obes k..sihat-sihat je..

eberiting foyu la Umar..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!