Wednesday, January 23, 2013

kisah jam & aku

apelah maknanya pi keje tanpa jam tangan..

aku dari umur 7tahun dah pakai jam tangan..1st jam tangan aku pemberian arwah abah sebab aku dapat no. 1 masa exam pertengahan tahun..sejak tu aku kenal erti pakai jam bile pi sekolah..lama-lama dah jadi kebiasaan..tiap kali nak keluar mesti nak pakai jam..bile tak pakai tu mesti rasa kosong je..

pagi nak pi keje..cam biasa la aku pakai je jam..sekali dah ondeway pi keje ni..tengok-tengok jam dah tak bergerak alk..ok..bateri abis la maksudnya kan..ketuk-ketuk kot-kot la bergerak jap sebelum dapat pi kedai jam..tapi biasanya kalau hidup..maunye aku tak pi pun kedai jam..

ok..aku ada dua jam..1 utk keje..1 utk pi jalan-jalan..yg utk pi keje ni aku gn yg murah je..RM10..ni pun bateri dah abis..disebabkan aku ni malas nak bawak pi kedai jam..so aku simpan je kat dalam beg..utk pi keje je terpaksa la guna jam yg utk bawak pi jalan-jalan ni..

jam yg guna utk pi jalan tu incit hubby yg hadiahkan masa besday tahun lepas..jam mahal la kononnye..lagipun ada sentimental value..tu yg tak guna bawak pi keje..aku keje lasak..takmo la jam tu jadi buruk..

so bile dua-dua jam dah mati..nak taknak kene la tukar bateri..pas pi minum pagi tadi lalu depan kedai jam..singgah la jap..tengok-tengok..jam mahal aku tu bergerak lak..ok..hold dulu..tukar bateri jam pi keje je..

nak tau bape harga..???

disebabkan aku dah lama gile tak tukar bateri ni..aku tak tau harga bateri jam bape..

jom kite kire jom..

harga jam RM 10..
harga bateri jam RM 20..

total is RM 30..

eh..harga bateri lagi mahal dari harga jam..apek tu tukar bateri yg elok..aduh..cam kelakar lak bile ingat..tapi takpe la..jam ni pun jam kesayangan aku..kalau dulu..bateri abis je aku beli jam baru yg harga RM10 - RM 15..kali ni dah sayang..so takmo la tukar jam..

hahaha..ok..sekarang kalau jam hilang / rosak..mesti aku nangis bukan sebab jam yg hilang..tapi sebab bateri yg hilang..yela..harga bateri 2kali ganda harga jam..cet..ni kalau nak jual balik pun tak laku..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!