Thursday, January 17, 2013

pokok - pokok idaman hati

arini nak sambung entri lepas..

ape kitorang beli kat neseri 1 lagi tu kan..ni dia..

pokok strawberry

pokok daisy

ok..dua pasu je..2 jenis pokok..tapi..tapi..tapi..ni la pokok yg aku suke sangat-sangat..daisy ni memang favorite flower..ada dua pasu daisy kat umah..tapi tu pun amik mak punye..mak dah tak nak jaga..so aku angkut..gemuk gak..cuma yg tu jenis batang panjang..aku tak bape suka sebab nanti bile dah kembang..jadi berat..patah..bunga pun kecik je..so search kat internet..jumpa yg pendek..nekad nak cari yg batang pendek..pi neseri pun tanya banyak kali utk make sure yg aku beli tu batang yg pendek..

nape kaler putih..eh..entah la..maybe kat umah lum ada lagi bunga yg kaler putih..tu yg aku amik kaler putih..time beli memang dah ada 2 kuntum bunga ni..ada 3 putik lagi yg ondeway nak kembang mekar..mesti la kene pandai pilih kan..kan..

ni pokok cactus yg aku beli masa beli pokok lavender masa tu..


dah banyak tumbuh yg baru..cantik-cantik..aku paling suka yg tengah tu..dulu banyak kali tanam cactus..tapi maklum la cactus ni malu dgn air..aku lak dulu rajin nak menyiram je..so sekarang..aku wat taktau je ngan cactus ni..kalau aku asyik tengok je..mesti menggatal nak siram..kang batang dia lembik..pastu mati..

cactus ni pokok yg paling aku suka dari kecik dulu..dah bape banyak pasu entah yg ada..asyik beli je..tapi semuanya dah mati..wahaha

cactus ni nak wat cactus mini garden yg dalam pasu je tu..tapi tu next project..kene beli cactus lagi & pasu yg sesuai baru menjadi..utk tu aku lum survey lagi nak buat camne..nanti dulu..kalau tak kang kopak wet semua nak di beli..

semoga semua projek aku ni berjaya..

ok..jom lunch ni cari pasu bagi menjayakan misi mini garden..

yeah..!!!

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!