Saturday, March 30, 2013

pokok strawberry

waaa..dah lama tak update blog..
time free takde keje..idea memang takmo datang..tapi time keje melambak..idea nak menaip ni bukan men banyak..
menci tau camni..

ok la..dah janji kot kat entri lepas..dah tertaip tu kire janji la..kata nak cite pasal pokok strawberry kan..sebelum basi.bek cite..huhu..lagipun dah lama tak cite pasal pokok-pokok semua tu..very de rindu yu no..

ok la..rezeki berganda kat pokok strawberry ni..masa tu dah start bercambah anak pokok baru..lama kot tunggu nak kuar anak ni..dah lama dah agak lama tak berbuah..tapi la ni dah berbunga yu..dah ada 3putik..very de syeronok diwatnye..

hepi berganda bile kat cabang yg ada anak pokok tu dah kuar lagi 1 anak pokok..aku tak tau lak benda ni bersambung-sambung..1st time kot jaga pokok strawberry ni..dalam family aku..takde sape lagi yg berani nak membela pokok strawberry..

aku tak beli pasu baru sebab tak sempat..hahaha..padahal malas nak kuar time cuaca maha panas lagi bahang ni..so aku letak je la anak tu kat pasu yg sama..kire duk hidup dgn mak dia la..

so bile dah keluar satu lagi ni lak..aku dah tak tau nak letak kat pasu sama ke nak beli pasu baru..incit hubby kata beli pasu..aduh..malasnye nak pi beli pasu..nak letak tanah lagi..pastu kene letak kat bawah..takleh la nak gantung..kang terjuntai je lak..


dah dekat 3bulan gak aku jaga pokok ni..yg 1pasu lagi tengah menggemukkan diri..ala..yg aku beli kat kemren tu..pokok kurus je..baru sekarang nak banyak daun..lum nampak bayang nak berbunga n berputik..apetah lagi bercabang..kite tunggu je la..yg penting jangan mati..

erm..ada sebab sebenarnya aku dah lama tak update pasal pokok-pokok ni..bile teringat pokok je terutama pokok strawberry n orkid..mesti aku rasa sedih..kawan ofis aku yg sering berkongsi cite pasal pokok ni dah kembali ke rahmatullah..siyes sedih..aku kire rapat dgn Allahyarham ni..sampai sekarang still terasa pemergiannya..kadang terasa cam dia ada lagi..huhu..memang sedih..nanti la aku wat 1 entri khas pasal dia..

ok la..cuci mata sikit tengok kaktus aku ni..dah gemuk-gemuk..kene alih dalam pasu baru..bagi lagi banyak..tapi tuan dia ni sekarang tengah malas nak pi kedai beli pasu..tunggu la nanti ye..ni 1st time jaga kaktus leh gemuk camni..hihi..suke sangat..sebab aku ni memang suka kaktus pun..


ok la..nak cite pasal pokok memang banyak..nanti la aku amik gambar satu-satu..aku share la kalau rajin..wuhuu..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!