Thursday, April 4, 2013

teringin nak fully bf Umar

lately Umar mudah demam..terfikir utk bf dia balik..budak yg fully bf ni jarang sakit sebab imun dia kuat..erm..sekarang aku dah jadi Shaklee distributor..ramai yg aku dah tolong dalam program fully bf ni..tapi kadang wat aku terfikir..menyesal pun ada sebab dulu tak jumpa Shaklee ni lebih awal..ilmu penyusuan pun tak cukup kuat..sedih sangat..

aku ada nak share testimoni kawan aku ni yg consume Shaklee utk anak kedua dia..memang different sangat..aku terasa gak jeles..tapi apekan daya..nak dapat anak kedua pun bukan senang..bukan arini pregnent esok dah bersalin..lagipun Umar kecik lagi..

aku ni susu still ada..bile kenyang je mesti breast rasa penuh..perah dapat la sikit..tu yang fikir nak fully bf Umar balik..tak salahkan..cuma aku perlukan kekuatan utk pam 3jam sekali..sebab Umar confirm dah tak nak hisap..

mesti ada yg tanya 'boleh ke?'..boleh je..ok..sebulan lepas aku tolong sorang kawan yg tengah dalam pantang..anak kene kuning kuat..anak dia lak girl..kecik je..lahir 2.5kg..aku tengok pun memang kecik..nak isap susu tapi susu lum produce banyak..dia sedih sebab tak dapat nak bagi susu kat anak dia dgn cukup..dia campur fm..

aku suggest set penyusuan..dia terus ambik..alhamdulillah..arini start ambik..esok susu dah jadi banyak n dia start buat stok..cukup sebulan pantang..stok dah banyak..yg paling aku suka bile dia kata dah tak campur fm lagi dah..dah fully bf..

time dia bagitau ni memang aku rasa nak nangis sebab seronok sangat..alhamdulillah kan..tapi lepas tu buat aku terfikir..'why not aku fully bf Umar je..sedangkan susu aku masih ada..walaupun tak banyak n Umar dah agak besar..tapi tak salah mencuba..'

mulanya cam terbantut gak..tapi bile Umar dah demam je ni..aku jadi makin kuat nak fully bf dia..kesihatan lebih penting dari duit..lagi-lagi kesihatan anak..sebab dia tak tau ape..tak tau nak tahan sakit..moh le kite keluarkan wet simpanan..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!