Monday, April 29, 2013

Umar oh Umar..

Umar dah semakin pandai..lately aku tengok Umar suka betul amik tutup botol,cawan,bekas air..dia cam nak atur..sweet tengok..dah makin bijak..baru ni aku pilihkan satu menan yg ada shape tu pastu ada lubang-lubang ikut shape..mama pilih je..papa bayar..hihi..beberapa hari ni memang tak melekat kat umah..so menan tu tak rasmi lagi la..

malam tadi layan dia main..guest what? dia dah pandai masukkan kat lubang-lubang shape tu..cuma dia lum pandai padankan je..ajar sikit-sikit..bg dia 1 shape..halakan lubang tu kat dia..pastu dia masukkan..memang pandai dah..asalnye aku tak tau la dia dah leh wat camtu..dia cuma bukan penutup bekas tu je..dia keluarkan shape yg ada tu..pastu dia masukkan balik..tapi tak ikut lubang shape tu la..pastu incit hubby yg layan dia..eh..dah pandai la anak mama..

yg paling best..Umar tak cepat bosan cam sebelum ni..sebelum ni dia main jap je..pastu dia bosan..kali ni tak..kirenye dia dah pandai fokus..aku bagi wooden toys yg 123 tu pun dia dah boleh ngadap lama cuma dia lum pandai la nak letak sangat..aku pun baru ajar dia letak je..lum ajar dia letak ikut susunan ke ape..

setiap kejayaan dia mesti aku bagi pujian..cakap dia pandai..tepuk tangan..dah setel semua..kitorang cium dia..maybe tu yg buat dia suka kot..yg buat aku geram..Umar memang tak pandai senyum..ee..jeles tau tengok anak orang lain pandai senyum bile kite puji..tapi Umar dia wat donno je..memang geram tul..nenek pengasuh yg jaga Umar tu siap cakap..dalam 16kali..1je la kot dia senyum..setahun entah bape kali je dia senyum..memang sejak baby dia tak suka senyum..eh geram lak kan..kedekut tul..



see..tiada senyuman..mama je yg senyum meleret..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!