Tuesday, June 11, 2013

indahnya bermalasan dengan Umar

indahnya la bermalas-malasan kat umah dgn Umar..dah dua kali isnin berturut-turut aku cuti..duk umah dgn Umar..serius best..bile la nak dapat camni ari-ari..insyaAllah..masanya akan tibe..

pagi berguling dgn Umar kat atas katil..memang syok..papa balik rehat kul11 pun tak sedar..hihi..agak teruk ye di situ..agak-agak kalau surirumah sepenuh masa..wat camni..bape kali ek kene perli dgn incit hubby..mesti berkali-kali kan..

tapi ada 1 je yg aku tak larat wei kalau jadi surirumah sepenuh masa..umah cam tongkang pecah oi..menan anak bersepah-sepah..baru kemas je dia punggah balik..tapi camtu la kalau dah ada anak kan..my sis in law kata..kalau nak anak pandai..memang umah sepah..aku memang tak pernah kesah pun umah nak sepah dgn menan ni..pertama sebab dah biasa..anak akak-akak aku semua kalau balik kampung memang pas main sini..dia pi sepah sana lak..umah mak dah la besar..kedua..sebab aku nak si Umar ni bermain sepuasnya..memang kanak-kanak keje dia main kan..aku pun memang suka je belikan menan utk dia..

aku memang tak sediakan play room utk Umar..sebab ape? sebab Umar kan takleh kehilangan mama dia..so..tempat main dia adalah depan tv..bile dia main..mama akan tonton tv sambil main ipad..sungguh heaven ok..



ha..tengok je la gambar atas tu..ni pun aku dah kemas sikit tau sebelum keluar tengahari tadi..kalau tak..lagi la bersepah..nampak tak si kecik baju biru tu tengah buat ape..tengah punggah balik menan dia hoi..dia dah lama tak punggah..bile punggah balik..semua menan yg dia dah lama tak main tu la jadi menan feberet dia..semua kete la keluar..

aku memang bia je camni sampai malam..selagi dia tak tido..selagi tu aku tak kemas..dia dah tido baru aku kemas..tapi kadang aku tertido sekali..bersepah la gak walaupun sikit..kalau aku surirumah sepenuh masa..mesti ada je menan bawah kerusi la..bawah meja la..celah cabinet..celah pasu..adeh..

lagi satu aku suka bile duk umah sekarang ni..aku akan bawak Umar keluar men kat depan umah..ni memang aku dah plan cantik sebelum ada anak lagi..petang-petang nak layan dia main kat halaman umah..tapi kene tunggu dia jalan..kalau tak jenuh nak dukung..sebelum jalan bawak pusing je cukup la..dah jalan ni..ha..ko explore la ye..pegang batu..lari-lari..men rumput..men tanah..memang syok..

alkisah petang tadi kali kedua aku dedahkan benda ni kat Umar..tu pun sebab aku cuti arini..balik dari kedai dah kul5..tapi panas lagi..aku janji kat Umar petang-petang sikit baru keluar..cam semalam..dalam kul6.30 camtu la..time camni dah tak panas..so kire ok la..bile sampai masa..aku cam malas je..tapi dia dah mengaruk dah..ada je tak kene..hok sana..hek sini..last-last aku bawak keluar..pakaikan kasut..bagi dia jalan..ha kau..senyum..takde la hok hek dia tu..lama gak dia main..best tengok..

arini dia dah berani sikit berbanding semalam..semalam nak mama kat sebelah je..arini takyah..mema jauh pun takpe..Umar tak kesah..ceh..tapi takleh sebab dia lum pandai nak aware sangat..ada sekali aki tengok dia leh duduk dalam longkang..ni mesti kes jalan termasuk kat longkang & duduk je terus dalam tu..aish..takleh..takleh..


paling lama kat gambar ujung bawah tu..adegan main dgn batu..siap ada video dia marahkan batu tu..video leh tengok kat keek aku..kat fb pun ada gak sebab keek link terus pi fb kan..memang kelakar..entah ape entah dia marahkan batu tu..membebel je..bile dah cam nak gelap tu aku angkat je dia masuk dalam..kalau ikutkan dia..memang dia takmo masuk punya..

ok last but not least..cuci mata dgn gambar-gambar Umar arini..



ok..bye..
*esok keje dah..so petang tak dapat bagi dia man cam tadi..tunggu ujung minggu..*

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!