Friday, June 7, 2013

oh Umar..!!!

malam tadi betul-betul mengujakan kami laki bini..adeh..entah ape la angin si Umar tu..selalu ok je..time tido Umar selalunya paling lewat kul11.15 camtu la..tapi malam tadi..dah time-time nak tido tu dia leh lak keje nak melalak je cam budak kene dera..asyik cari tab nak tengok video..nak ajak main..bile suruh tido je menangis..geram tul..last-last kul12 tengah malam..aku dukung dia bawak pi depan tv..bagi dia main menan dia..dia leh senyum..

aku laki bini??? memang tak tido la jadinye..dah la nak keje esok ari..masa dia main tu..aku leh tertido lak..terbangun bile dia langgar kaki aku..tak lama pastu dia dah penat gaknye..dia merengek sambil gosok mata..ok..sigh nak tido tu..dukung bawak pi bilik..ingatkan dia nak terus tido..tapi..hampeh..dia leh sambung nangis..ada je tak kene..kene la sedas dgn papa..aku pujuk lagi la..dodoi-dodoi cam dodoi baby..tapi tak jalan..last-last papa angkat dia..dukung turun katil..dodoikan dia sambil dukung kat bawah ekon..nasihat panjang bejela..lama-lama dia tido..tersedu-sedu dia tido..papa kata kesian dia..eh..dah papa gak marah dia sampai nangis camtu..hihi

so kami laki bini pun tido la lambat malam tadi..pagi cam biasa la aku bangun terus pi masak makanan dia utk bawak pi umah pengasuh..ok..benda ni dah dua kali jadi ok..time aku tengah masak..dia leh bangun lak menangis cam kene dera..slagi aku tak datang..selagi tu la dia nangis..bile nampak aku dari jauh tapi tak datang-datang kat dia..lagi la dia menjerit-jerit..aduhai anak..semalam pagi dia wat camni..aku terus tinggal ape yg aku masak kat dapur..nasib bek masak sup api kecik je..pastu mesej incit hubby suh balik teman dia jap sementara nak mandi..

tapi pagi tadi..aku ingat sebelum ke bilik tu nak menyinggah la kat bilik air..nak buang ayak la kununnya..tapi aku dah dengar dia menjerit & dengar bunyi benda jatuh..aku takut dia terjatuh ke ape..rupanya memang dia dah terjatuh kat bawah..yg aku suspek..dia takde la jatuh katil tergolek ke ape..maybe dia nampak aku & try la nak dapatkan aku kot sebab mama dia tak datang-datang..tapi tepi tu ada meja & penghadang..so dia nak turun tu dgn emosi & keadaan tak bape terang..tu yg dia cam tergolek..

aku terus la angkat dia..dukung..pujuk-pujuk..terus diam oi..geram sungguh..hajat nak ke bilik air tu terpakse la aku simpan jap..terus bawak pi dapur..sambung masak..aku potong ayam pun duk kat lantai..dia kat sebelah..tu ok lagi..aku bangun jap je nak masukkan ayam kat dalam bubur..eh..dia melalak balik dah..terus letak cepa-cepat..amik dia balik..geram sangat oi..ikat langsir pun pi la bawak dia..kalau kecik lagi takpe la gak..

sekali lagi aku mesej incit hubby tanya balik ke tak..suh teman anak bertuah aku ni sementara aku nak pi mandi & bersiap..nasib bek dia nak ikut papa dia landing..sambil tengok mickey mouse..tapi..papa sambung tido..

mesti ada yg pelik nape aku nak duk mesej laki aku suh balik jap kan..ok la..laki aku ni pi keje paling lambat kul6.30..time tu biasanya aku baru nak bangun..kekadang gak la dia akan balik jap antara kul7-7.30..kadang tak balik..kadang singgah jap je isi air..kadang landing jap tak hengat dunia..kadang duk taip keje..kadang dia main fesbuk..eh..banyaknye kadang..paling best..kadang tu dia bawak balik breakfast..hihi

erm..memang camni ke perangai budak umur setahun..sejak Umar setahun..memang menjadi tul la perangai dia tu..asyik nak ikut aku je..pening di watnye..takleh nak buat ape..aku risau gak takut dia ni ada sakit pape ke..ada gangguan ke..

bile share kat kawan-kawan..eh..sibuk suh bagi adik kat Umar..ala..lum rezeki lagi kot..aku memang on je..tak kesah..walaupun dokte kata tunggu after 3tahun baru leh pregnen kan..tapi Allah kan lebih berkuasa..kalau ada..doa je la moga Dia dapat menjaga kami..hihi

doakan ye..

*renung-renungkan*

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!