Wednesday, June 5, 2013

Umar dah pandai jalan tau..

dah lama tak update blog pasal Umar..anyway banyak nak cite..tapi disebabkan aku agak sibuk dgn ISO kat ofis..so semua masa terluang utk keje ofis je la..sampai kat umah pun aku bawak fail 1 kotak tau..

nak update paling best walaupun dah agak lambat a.k.a dah basi gak la..hihi..Umar dah pandai jalan dah..*eleh..pandai jalan je pun*..eh..walaupun hanya sekadar pandai jalan..tapi bagi ibubapa mesti ni paling ditunggu..best gak la Umar dah pandai jalan..2minggu sebelum besday dia la camtu baru dia pandai jalan..comey sangat..

jumaat lepas..24mei2013..besday Umar yg pertama..hihi..alhamdulillah..niat utk tahun ni tercapai lagi bile dapat buat aqiqah utk Umar..aku buat aqiqah dia 25mei2013..seari lepas besday dia..kebetulan jatuh ari sabtu & cuti sekolah..aku takde la nak buat besday party ke hape..memang family aku tak wat benda camtu..tapi disebabkan aku ni dah ramai anak buah..aku wat gak party beg..bagi kat budak-budak..dalam tu aku isi belon, pensel, pemadam, sharpener dgn jajan-jajan sikit..gambar tak sempat amik lak..hee~~

so bile Umar dah pandai jalan ni..mula la badan dia nampak susut..ramai yg tegur..pi klinik cucuk utk setahunun timbang dah tak naik banyak..naik 300g je dalam masa 2bulan..berat dia sekarang 10.5kg..cuma aku tengok Umar ni tinggi..baju-baju setahun semua dah pendek..kalau seluar tu orang kata dah senteng dah..semua baju dia umur setahun setengah..tapi baju dah jadi nampak besar..dulu ngam-ngam je..

bile dia dah pandai jalan ni..asyik nak berjalan je la keje..pi pasaraya pun asyik nak lepas..takmo orang pimpin tangan dia dah..ceh..dah cam budak besar..jalan pun asyik nak berlari je..bukan men laju..tapi asyik jalan jatuh je..haha..so cute..paling suka bile dulu asalnya dia hanya pandai jalan lurus je..pastu dia dah pandai pusing/membelok..dulu nak pusing je mesti terjatuh..sekarang memang dah ok la..dah boleh bagi lesen P dah..

lagi 1 yg aku tengok Umar ni pandai turun naik tangga..aku memang tak pernah ajar..umah mak ada tangga..tapi 1 anak tangga je la..dia leh je naik turun tangga tu dgn relax..cam biasa la budak tau naik..pastu aku bia..kecut perut gak bile tengok dia nak turun..tapi aku biakan sebab dia dah pandai turun katil dgn elok tanpa di ajar..

ada 1 perangai terbaru Umar..bile dia tido & nak susu..dia takmo aku bagi dia susu dgn cara dia baring sendiri..dulu ok je..ni sekarang mesti nak pangku..cam baby..bukan pangku baring saje je tu..tangan kene ampu bawah pale dia..betul-betul cam baby..pastu dodoi-dodoi sikit..goyang-goyang..ai la Umar..kamu tu dah besar dah..dah boy..dah la panjang..beyat lak tu..ish..

ok la..jom tengok gambar terbaru Umar..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!