Tuesday, December 31, 2013

Azam 2014

Assalamualaikum..

Sebelum closing 2013..saje nak share azam tahun depan..azam tahun depan agak berat dan betul-betul aku mencabar diri sendiri..memerlukan perubahan yang agak drastik..

5 Januari tarikh aku akan resign..actually nak letak 1 Januari tapi sebab dah terlambat nak hantar surat..aku letak la 5 Januari 2014..ni notis 3 bulan..so ikut kiraan..last aku keje pada 4 April 2014..kalau letak 1 Januari..last day 31 Mac..memang ngam-ngam dengan target nak kerja sampai Mac 2014..

Resign ni tindakan pertama & titik mula bagi aku untuk azam 2014..gila la kalau kata tak sedih nak resign..tapi ada banyak hikmahnya..aku pun makin ari makin tak larat nak ulang alik 50km++ sekali perjalanan..tiap hari mesti lebih 100km..mengantuk time drive memang takyah la nak cerite..cerite tido jap tepi jalan pun takyah gak nak cerite..tido jap kat parking Petronas tu dah biasa sangat..sampai keje lambat pun dah biasa gak..badan penat..tido kat ofis..aish..banyak sangat kalau nak cerita bab ni..

ok la..berbalik pada azam 2014..ni antara azam 2014 aku.

✦ berhenti untuk beralasan
✦ tingkatkan rasa sentiasa bersyukur dan jangan mengeluh
✦ tingkatkan keyakinan diri
✦ rapatkan diri dengan Allah
✦ terus berusaha tanpa henti untuk perniagaan

apa aku ada lepas resign..ye..aku dah takde keje tetap..alasan nak berhenti adalah beri tumpuan pada keluarga dan perniagaan..yg utama adalah Shaklee dan As Beauty..sambil tu aku nak naikkan balik C.H.A.N.T.E.K boutique aku..biasanya beroperasi time nak raya je..sekarang aku dah keluarkan produk sendiri under butik ni..bermula dengan shawl, bawal dan halfmoon..semoga terus berpanjangan..

next projek yang tetibe datang dalam kepala otak aku adalah nak meroti balik..ye..aku nak mula buat roti balik..buat kek, cookies & so on tu akan di fikirkan bile Umar dah besar sikit & lebih berdikari..peralatan untuk meroti sedang di kumpul dan dalam perancangan..

harapan tahun 2014???
~ semoga aku terus istiqamah dalam melaksanakan azam ini..dan semestinya semoga murah lagi rezekiku, rezeki anakku, suamiku dan juga keluargaku kecil & besarku..



0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!