Tuesday, March 4, 2014

second baby..alhamdulillah..

Alhamdulillah..masih diberi rezeki..akhirnya segala persoalan terjawab..

Start 2minggu lepas aku mabuk..mabuk teruk..kiranya 2minggu sebelum tarikh period..mula dengan loya tekak..terasa cam kembang je tekak ni bila fikir makanan..lepas tu sensitif bau lak..sampaikan hubby yang tolong masak..i tak boleh masuk dapur..hubby masak pun terasa busuk je..tapi takde muntah-muntah..makan elok je..makin berselera..sampaikan hubby kata aku ni membadak sebab baru makan dah makan lagi..nasi tu kalau malam boleh makan 2kali..selalunya memang payah nak makan..hubby senyum je..

Pagi je mabuk..pening-pening..tengahari ok sikit..boleh masak..petang dalam pukul 4 sampai la ke malam memang aku mabuk..masuk hari ke-4..mabuk dah kurang..tapi kram perut lak..sakit pinggang..macam nak tercabut rasanya..3hari camni..memang tak tahan..tak boleh duduk tegak..kalau duduk kene bersandar..kalau berjalan tak pape..ok je..

Lepas 3hari..kram perut makin kurang..kiranya 7hari sebelum tarikh..datang kadang-kadang je tapi tak sakit sangat..perasaan lak lain..cepat merajuk..hubby bergurau pun aku boleh merajuk sampai menangis..kawan ofis bergurau pun aku boleh merajuk..aish..different sangat la..lepas tu cepat mengah..cakap banyak sikit je pun boleh mengah..pelik sungguh..

Sebelum delay period aku ada buat upt..seminggu sebelum dengan sehari sebelum..terang-terang negatif..takde langsung nak kabur ke ape..so aku memang bengang..nak menunggu delay tu terasa cam lambat sangat masa berjalan..sementara tunggu tu..ada lagi petanda yang aku rasa..breast rasa full..nipple sakit bile tersentuh..


Punggung aku pun makin mengembang..aku ingat lagi dulu masa pregnen anak sulung..orang perasan aku pregnen sebab punggung aku makin besar..so kali ni pun sama..instinc aku makin kuat..tang perut lak..kalau kita perasan diri kita sendiri..mesti kita boleh tahu yang kita buncit atau pregnen..aku buat camni je..tengok waktu pagi..kalau buncit..pagi perut akan kempis sikit dan lembik bile kita pegang..tapi aku tak..kat rahim tu tak susut pun..buncit..pastu keras & rasa tebal..sedangkan perut lembik..ok..paham tak..

Pagi tadi memang tak boleh tunggu dah..aku buat je la..padahal baru delay 2hari..kali ni aku guna paling mahal..brand Clearblue..yang digital..digital terus aku amik ha..sebelum tu guna yang paling murah..brand Guardian..tapi sebab dah 2kali negatif..kawan kata beli mahal sikit..tapi aku beli mahal terus..masa nak beli tu pun termenung..hihihi

Anak sulung dulu 2minggu sebelum period pun dah rasa tanda..tapi tak teruk & time tu takde pengalaman..time tu aku sensitif bau sikit je..tak pening loya apa semua..10hari sebelum memang rasa kram perut..tapi tunggu period memang tak period-period pun..delay 3hari terus upt..guna yg murah..brand Guardian..terus positif..terang gile..

Memang beza sangat la..dulu tak mabuk..sekarang rasa la mabuk..tapi harap tak teruk dan tak lama..

Semoga semuanya selamat..alhamdulillah..dapat jugak yang di harapkan dan di rancangkan..semoga semuanya baik-baik je..aminnn

1 kata-kata orang ramai:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!