Friday, June 17, 2011

akhirnya..!!!turun 1kg..!!!

Assalamualaikum..

hai korang..sihat..???aku sihat je..hepi sangat..!!!sebab..dah turun 1kg dalam masa kurang 24jam..

semalam cukup risau bile berat badan makin nak naik..seluar banyak dah tak berapa nak muat..ish..tak suka betul..dulu sebelum kawin berat badan cuma 48.8kg je..tu pun setelah berhempas pulas keje makan je dapat la naik 3kg..saje nak tambah berat badan sebab kurus sangat kot..orang kata kene bagi berisi sikit..bia nanti pakai baju pengantin tak nampak kurus sangat..haha..sabar je la kan..cam la aku ni cekeding sangat..

pas setengah bulan kawin je berat badan naik dalam 2kg..jadi 50kg..pastu maintain je dalam 50-51kg..tapi ramai lak yg kata pipi makin tembam..ish..tak suka la..en.hubby pun asyik cakap dah gemuk..takmo..takmo..seluar jangan cakap..memang banyak dah sendat..ish3..

dah berhari2 fikir camne nak kurus..en.hubby kata bersenam..balik keje dah penat..nak bersenam ape lak..kene tunggu hujung minggu la..tu pun kalau terdaya bangun awal..haha..last2 malam tadi amik keputusan utk tak makan..lagipun tengahari dah bantai makan banyak..tengahari tadi pun makan roti je..pagi memang saje tak makan..just minum air manis tuk bagi tenaga je..kalau ikutkan memang takleh wat camni kan..tapi aku dah geram..lagipun ngah malas nak makan..

keputusannya..tengahari tadi timbang balik..sangat terkejut bile tengok berat dah jadi 49kg..yes..!!!berjaya turun 1kg..haha..nak dapatkan balik berat sebelum kawin tu..48kg..chaiyok2..!!!malam ni nak makan sikit je..esok pun sama..sampai la dapat maintain 48kg..baru aku puas ati..hehe

korang2 semua..ni cara aku..sebab aku ni memang senang nak naik & turun..tapi nak naik tu memang memerlukan duit yg banyak..hee~~

so..korang kalau nak ikut cara aku ni..ikut la..tak salah kot..tapi jangan sampai menyeksa diri lak..kepada mama comel..semoga anda berjaya meneruskan misi tuk menguruskan badan..hehe..kak ngah kamu ni dah hampir berjaya..

ok korang2 semua yg nak kurus..gudluck k..daa...

3 kata-kata orang ramai:

mama comel said...

errr..kak ngah kesayanganku...sila ambil perhatian bahawa saya pun dah kurus..ahahaha..en suami cakap saya dah kurus...lalala~say no to perut muncet! ahahaha..:)

honey_neeza said...

jom2..kte sm2 kurus ry ni..hehe

c genk bah ne said...

TAHNIAH!!!!
hehehe

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!