Monday, June 20, 2011

kini aku faham..

Assalamualaikum..

Good Morning korang..sihat???hopefully semua sihat2 je la ye..hujung minggu camne..???ok..???best..???mesti masih ada lagi yg menghadiri kenduri kawin kan..biasa la tu..aku..???best la kot..

tajuk..???ya..tu la tajuk arini..kini aku faham..faham ape..???faham perasaan orang2 yg kene nek motor utk perjalanan yg jauh..nape aku cakap camtu lak eh..sebab ujung minggu baru ni aku & en.hubby telah wat 1benda yg diluar perancangan kami..hehe..kitorang telah merempit balik kampung..tak pernah2 merempit nek motor berdua balik kampung..ni 1 pengalaman yg baru tuk kitorang..bile fikir balik memang gile la..

nape tak naik kereta je..???jawabnye..saje..tak plan nak balik kampung pun..lagipun lum gaji kan..pas my mom cal cakap dia otw balik kampung..aku yg ngah berguling2 atas katil pun terus tanya hubby..'balik kampung kom..naik motor..' en.hubby pun tanya balik..'betul ni..kalau nak jom la..'..aku pun pe lagi..terus kemas baju..mauk kat beg sekolah kesayangan aku tu..pastu..merempit la ngan en.hubby..kebetulan semua kusyen kereta en.hubby dah basuh..

ni la gambar kitorang atas motor..time ni dipaksa berhenti tepi jalan oleh polis trafik sebab Sultan Johor nak lalu..18-21 jun ni ada kembara mahkota..dapat la tengok jap kembara mahkota johor..1 lagi pengalaman baru..hee~~

dari umah nak sampai ke kampung ada la lebih 60km..*aku agak je..sebab biasanya perjalanan amik masa 1jam lebih..*masa dalam perjalanan tu mula la kaki pinggang semua rasa kebas..pastu terfikir la orang2 yg kene naik motor pegi sana sini..erm..camni la kot rasanya..

en.hubby kata dah tobat tak nak balik naik motor lagi..kebas 1 badan woo..kalau dekat tak kesah lagi..hee~~aku pun dah tak nak la..bile haus tak leh nak beli air tepi jalan..nak tido pun tak dapat..ish..banyak la nikmat yg tak dapat dikecapi bile naik motor berjalan jauh ni..

aku sempat cakap kat hubby..'kite patut bersyukur sebab kite mampu beli kerete..dapat bawak kerete..dapat naik kerete pegi sana sini..'..ish..insaf jap la..betul2 rasa bersyukur..

secara tak langsung teringat kisah kat blog mama comel..semoga mama comel berasa gembira sekarang sebab dah dapat kerete sendiri..

ok la..cukup tuk arini..daa...

1 kata-kata orang ramai:

miss jambu said...

bestnya naik moto ngan org tersayang..
genk penah gak..pnt gak duduk..bila ngantuk paksa thn je hehe

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!