Friday, June 10, 2011

Alahai Suamiku..

Assalamualaikum..



nape tajuk macam tu???hehe..ni la yg aku tersebut petang semalam..sebut dlm hati je la..sebut kuat2 kang dia tanya balik nape cakap camtu..hehe..sorry ye bang..



cite dia macam ni..petang semalam balik dari kerja..macam biasa la..nak sediakan bahan memasak utk makan malam..kitorang memang tak suka makan luar..sejak kawin ni memang tak pernah makan kat luar pun..kerjeku adalah memasak tiap pagi,tengahari & juge malam..tapi pagi kadang2 je la..buat breakfast bukan susah pun..kadang just goreng nugget je..hubby aku ni memang suke makanan camtu..



sedang nak menyediakan bahan2 tu aku tanya la kat hubby..'abang..malam ni nak masak ape ek..orang malas la nak masak..'..dia pun menjawab..'masak la ayam masak sambal..ayam potong kecik2..'..aku pun dgn spontan buat muka erk..dalam hati lak duk kata..'alahai suamiku..'..



nape aku cakap camtu???sebab......hubby aku ni tak habis2 suh masak sambal..ikan sambal..daging sambal..ayam sambal..telur sambal..aish..dia tak bosan ke asyik makan masak sambal je..ada gak la aku tanya..'nape masak sambal je..'..dia kata sebab senang..bagi aku susah..hahahahaha..so..aku decide tuk masak daging masam manis..




[gambar dari pakcik google]




dia makan je ape yg ada..tu yg senangnya hubby kesayangan aku ni..siap bertambah2 lagi..pastu bila aku tak bagi nak tambah tuk kali ketiga..dia ratah daging tu..



dalam hati duk kata..'ha..kan sedap sikit makan variety tiap hari..'..hehe..hampeh je aku ni kan..

3 kata-kata orang ramai:

mama comel said...

ahahaha..sebabnya kitorang adik beradik memang suka mkn 'bersambal'..hee~nanti kim slm angah ok..:)

honey_neeza said...

xpe..kawin ngn akk ni dia tau la mkn mcm2..

c genk bah ne said...

yg ptng suami makan apa yg di masak kan kak :)

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!