Thursday, June 16, 2011

berbudi pada tanah..

Assalamualaikum..


nampak tak gambar kat atas tu..tu la pokok sawi ye..ada ke sape2 yg tak kenal pokok sawi camne..camtu la rupa pokok sawi..

dh2..tak mo melalut banyak2..nak cerita sikit je..ni la pokok sawi kitorang(aku & hubby)..kitorang tanam kat belakang umah..tanah nun punya luas..*tak luas sangat pun..hee~~*kitorang memang suka bertani ni..so petang2 pas balik keje/ ujung minggu..mesti kitorang meluangkan masa kat belakang umah ni membersihkan rumput2 yg ada tuk tanam sayur2..pokok sawi ni baru percubaan je..alhamdulillah menjadi..dah besar2 dah..dah leh amik wat masak..

setakat ni baru ada 3batas..ni batas pertama kitorang tanam sawi..batas kedua kitorang tanam bayam..*en.hubby sangat suka makan bayam masak air tu*..batas ketiga kitorang tanam terung..yg 2batas baru ni baru je tumbuh..tepi2 pagar lak aku tanam bendi..dah besar gak..tapi lum leh amik gambar lagi..

cili padi???of kos la ada..ada 1pokok tu aku bawak dari umah sewa..yg lain baru je bercambah..serai lak memang banyak..dulu masa kat umah sewa memang terkenal ngan pokok serai yg sangat gemuk & besar2..selalu bawak pegi ofis..bagi2 kat akak2 kat ofis..tapi kat umah baru ni baru je tanam..lum gemuk lagi..tunggu la dah gemuk kang baru upload eh..ngah kecik tak best..

kalau nak cerite pasal sayur2 ni memang dah banyak kat umah..nanti la aku amik gambar tiap satu & upload kat sini..biasanya aku bagi kat orang je sayur2 ni..bukan tak makan..tapi tak larat nak makan..yela..tinggal pun berdua je kan..

ok la ye..daa...

1 kata-kata orang ramai:

c genk bah ne said...

best bila tanam sayur ne..
bila da msa kosong tak juga terbuang mcm tu je

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!