Tuesday, June 14, 2011

orkid..!!!

Assalamualaikum..

Ape khabar..???korang semua sihat tak..hopefully sihat la ye..ai..semalam sibuk betul la..ke sana sini..dah nama pun keje drebar je kan..standard la tu..

hari ni nak kongsi pasal pokok orkid aku yg baru berbunga ni..dah hampir seminggu dah..tapi tu pun lum abis lagi bunga dia nak kembang semua..SUKA SANGAT..!!!Cantik..!!!kaler merah..

pokok ni aku dapat dari pemberian mak kawan baik aku..umah dia memang penuh dgn bunga orkid ni..cantik2..suka sangat tengok..dia bagi pun secara tak sengaja..mulanya aku tegur la bunga orkid dia cantik..tibe2 dia tanya nak ke..aku tak sangka pun nak dapat pokok ni..*rezeki*..masa dia bagi pun pokok ni memang dah berputik..dalam 2/3ari lepas tu..bunga dia mula keluar..waa..aku teruja sangat..


ni la bunga orkid tu..!!!




aku ni memang minat ngan pokok orkid..memang dah niat pas kawin nak ada pokok2 orkid ni..setakat ni baru ada 3pokok..1pokok aku amik kat umah mak aku..*sebab mak dah tak larat nak jaga*..1pokok lak aku beli kat neseri..kecik lagi..1pokok lagi pokok yg gambar atas ni la..ni je la penyeri umah kami setakat ni selain pokok2 yg dah sedia ada kat umah tu..

nak kata aku pandai jaga pokok2 orkid ni takde la pandai pun..baru nak berjinak2..kalau korang nak tau lebih lanjut pasal pokok orkid ni..leh tekan sini..

ok la..kite jumpa kat entri yg lain lak..daa...

1 kata-kata orang ramai:

c genk bah ne said...

orkid memang cantik!!!

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!