Sunday, June 12, 2011

perasaan???

Assalamualaikum..


entri kedua tuk pagi ni..tajuk..perasaan..nape tajuk camtu???sebab aku tak tau ape perasaan aku sekarang ni..bengang???marah???sakit hati???entah la..tak dapat dikenal pasti..


ni semua gara2 si pencuri..pagi2 lagi seawal jam 6.15pagi..en.guard dah call hubby aku..kitorang yg ngah sedap tidur sebab kesejukan ni pun terbangun & berpandangan antara satu sama lain..dalam hati duk tanya..sape la yg nak call pagi2 ni..


aku pun mencapai la handphone hubby..tengok nama yg tertera..pastu bagi kat dia..en.guard hanya misscall je..ish..ni mesti en.guard takde kredit ni..hehe..en.hubby pun call la balik..mesti la kite tertanya2 kan nape call pagi2 buta camtu..


en.guard pun memberitahu yg kabel depan kilang kene curi..aku yg terdengar ni terus mencelah..tanya berapa panjang..en.guard kata 1 tiang..aku pun mengeluh & berfikir lokasi tiang tu kat mane..pastu..termenung jap..dan tidur balik..hee~~


mesti korang tertanya2 lak kan nape en.guard call hubby aku bagitahu pasal kecuriaan tu..hubby aku polis ke???ya..en.hubby aku bukan polis pun..hehe..dia cuma cadet planter je(kira tuan junior kat situ la..)tapi nape lak bagitahu hubby aku..sebab bini dia ni la yg terbabit ngan kabel tu..ish..aku ni la penyelia telekom kat area tu..sebab tu la en.guard bagitahu kecurian tu kat kami ni ha..*putar belit alam lak*


kebetulan aku keje harini..aku pun pegi la tempat kejadian sebelum pegi keje..setelah menyoal siasat en.guard..aku pun bagitahu la orang yg berkenaan..hari ni ahad kan..orang tak keje..tapi kabel tu agak membahayakan orang lain..aku terpakse la arahkan sape2 tuk alihkan kabel tu..


kepada en.pencuri..ada nasihat sikit ni..kalau ko/korang nak curi..curi la banyak2 sikit..tak berbaloi amik banyak tu je..*ish..geramnya*


baru sebulan lebih duk kat tempat baru ni..dah lebih 3kali kecuriaan berlaku di kawasan tu..terima kasih gak la ye en.pencuri..disebabkan en.pencuri la aku ni menjadi penting sekarang ni..ish..


konklusinya..en.pencuri..tolong la curi lagi ye..!!!

1 kata-kata orang ramai:

miss jambu said...

terdesak nak duit la tu sampai emncuri

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!