Wednesday, June 15, 2011

pisang..

Assalamualaikum..


hai korang..sihat tak..kalau tak sihat meh makan pisang meh..hehe..

tajuk harini pasal pisang..bukan ape pun..lately aku suka sangat makan pisang..tak tau nape..ahad lepas berkeras ajak hubby cari pisang pas balik keje..ni semua gara2 asyik dengar orang wat pisang bakar..aku nak buat memang malas..makan camtu je pun sedap..pisang yg digunakan adalah pisang berangan..pisang berangan ni pun memang sedap di makan camtu je..manis..

alkisahnya..ahad lepas aku beli la pisang berangan ni 1sisir..tapi yg kecik je..jap je abis..hubby pun suka makan..so semalam beli lagi 1sisir yg saiz besar..tengok2 pagi ni dah tinggal separuh..mana taknye..sakali makan je dah 2biji..breakfast pun makan pisang..ai..diet tul..en.hubby pun sama rupanya..nampaknye esok kene beli lagi la..

kalau nak cerita pasal khasiat ni..memang banyak khasiat pisang..tapi aku pun tak berapa nak tau..tapi aku nak kongsi la ngan hasil pencarian aku tentang khasiat pisang ni..jom kite baca..meh tekan sini & sini meh..

ok la..selamat makan pisang..daa...

3 kata-kata orang ramai:

Kathy Tuah said...

saya dah jemu makan pisang sebab mak dgn bapak ada kebun pisang..huhuhu~

honey_neeza said...

mak & ayh mertua sy pun ada kebun pisang..tp ble dh jrg blik cmni tpkse la bli pisang..klau x dlu mmg jemu mkn pisang..

c genk bah ne said...

kalau jrg mkn pisang sedap jg tp kalu blik2 mkn,,tgk pisang pun bosan

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!