Friday, August 19, 2011

alahai..jangan la gaduh..tak baik..

Assalamualaikum..

hari ni dah hari jumaat..hari ke-19 di bulan ramadhan..jap lagi nak raya dah kan..erm..tapi sejak akhir2 ni aku tengok ramai sangat yg panas2 hati ni..bergaduh di alam maya..aduh..jangan la gaduh2..lagi2 dalam bulan ramadhan ni..kan tak baik gaduh2..

yg pandai kata yg bodoh..yg bodoh kata yg pandai..tapi semua sedar tak yg kite ni tak pandai mana pun..tak bodoh mana pun..tiap orang kan ada kelebihan masing2..ada orang tu pandai bab tu..bodoh bab ni..yg orang ni lak pandai bab ni bodoh bab tu..ala..standard la kan..tiap orang kan ada kepandaian & kebodohan masing2..ok2..taknak la guna pandai & bodoh ni..rasa kasar lak..kite guna perkataan kelebihan & kelemahan..

Allah dah jadikan tiap insan tu dengan kelebihan & kelemahan masing2..takkan nak cipta semua sama je kan..ok..kalau semua sama je..mesti tak bergaduh cam sekarang..betul kot..tapi hidup jadi cepat bosan..manusia berfikir benda yg sama je..sebab tu manusia diciptakan dengan kelebihan & kelemahan..utk ape???utk kite saling membantu antara sama lain..tak payah la sampai nak gaduh2 kan..gaduh2 manja je dah la..takyah la sampai nak mengutuk2..perli2..buat tambah dosa je..ish..ish..ish..

erm..mesti ada yg kata camni kan..'cam ko tu baik sangat nak nasihatkan orang'..ok..aku mengaku aku tak baik sangat pun..tapi serius aku tak suka benda gaduh2 camni..cuba fikir yg positif je..kan senang..hati pun tak sakit..dosa pun tak bertambah..tak payah la nak panjang2kan cerita..kalau tak puas hati pun dengan seseorang tu..takyah la sampai nak bergaduh lama2..

sekarang aku tengok kat dunia blogger ni banyak kes2 cik anon ni..bagi aku..pesalahnya kan kalau nak tegur tu tegur je baik2..tegur dengan berani..guna nama kite sendiri..kalau nak tegur pun biarlah tegur benda yg betul2 tak betul..bukan tegur sebab nak marah2..takyah la nak iri hati..kalau tegur pun cam nak gaduh je..cam tak puas hati no je kan..mana la tuan tanah tu tak panas jadinya..

ish..ish..ish..dah2 la ye..nak raya ni..jangan gaduh2 tau..tak baik..kalau kite baik2 je kan bagus..aku nak tulis ni pun cuak gak sebenarnya..takut aku yg kene bambu lak..tapi niat aku baik..aku nak memperingati orang lain & diri aku sendiri..renung2kan la ye kawan2..gaduh2 ni pun buat penat je..penat hati..penat perasaan..penat otak..kalau kite hepi2 je kan best..rasa nak senyum je..betul tak..hehe..ok la..baik aku stop dulu..kang aku membebel panjang lebar dah jadi mak nenek lak..

ok la ye..renung2kan..dan selamat beramal..daa...

4 kata-kata orang ramai:

AreNieZa said...

ok

honey_neeza said...

akk xmrh nieza la..jgn la cmni..akk mrh org kt fb ngn yg nieza ltk kt chat 2..

feza said...

betul2. sama la kita.tak suka gak gaduh2 ni. buat cik anon pula, fikirla mana dia jejak tu. respek la kan sesama kita. tak suka la.. byk juga baca kes2 gaduh2 alam maya ni. kesian tuan tanah bila ada kes mcm tu.

honey_neeza said...

2 la kn..yg ksian mmg kt tuan tnh la..tp klau tuan tnh yg start cri gduh dlu pun mslh gk..

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!