Thursday, December 29, 2011

menigmbas kembali tahun 2011..

Assalamualaikum..

lama betul tak update..agak sibuk sikit..korang semua ape khabar???hope sihat la ye dg cuaca sekarang ni..aku & hubby termasuk baby..alhamdulillah sihat..baby pun dah banyak gerak2 dah..

2hari je lagi nak masuk 2012..tak lama je tu..tadi masa drive pegi keje..imbau la balik ape yg best sepanjang 2011 ni..aku pun trsenyum la sorang2 cam kerang busuk kat dalam kereta tu..nape???sebab impian aku dah tercapai tahun ni..impian ape eh..impian nak kawin la..

semalam tarikh keramat antara aku & hubby..sebab semalam adalah tarikh anniversary percintaan kami..tahun 2011 mencatat tahun yg ke-6..lama kan..tapi alhamdulillah..tahun ni kami dah berkahwin..semua dugaan telah kami tempuhi bersama utk sampai ke peringkat ini..air mata ni kalau di tadah dah boleh buat sungai kot..*ye2 je aku ni..haha*..selama ni rancang nak kawin je mesti ada halangan..tapi alhamdulillah..tahun ni dapat tunaikan impian kami tu utk berkahwin..sah menjadi suami isteri..bukan pakwe makwe lagi..dah boleh jalan pegang2 tangan depan orang rami tanpa segan silu..*syok wei*

ada lagi satu perkara yg paling best gak berlaku tahun ni..aku pregnant..alhamdulillah sangat2..aku & hubby sangat gembira..yela..kami kenal dah lama kan..kalau boleh pas kawin terus nak pregnant..tapi bukan rezeki kami..lebih kurang 4bulan gak la menunggu & berusaha..sementara menunggu tu asyik tanye je bile nak dapat baby..walaupun baru kawin..tapi rumah dah rasa sunyi duk berdua je..aku nak kenal dia pun memang dah lama kenal..dia pun sama..cuma nak matchkan je la perangai kami ni..bile dah sah pregnant..ari2 yg mendatang tu lebih indah rasanya..hubby pun makin banyak berubah..alhamdulillah sangat..

tahun ni rasanya cam banyak sangat rezeki tuk kami..especially utk aku la..tahun lepas sangat takut rasanya nak hadapi tahun ni..plan kawin memang dah buat dari tahun lepas sebab kami bertunang pada syawal 2010..plan paling lambat kawin pun syawal 2011..tahun lepas gak hubby akan tamat kontrak keje pada dis 2010..tapi sape sangka..rezeki semua tu Allah yg bagi..kami dapat kawin masa hari buruh (1 mei 2011)..hubby lak dapat keje yg menjamin masa depan & lapor diri 2hari lepas kami berkawin iaitu 3 mei 2011..

boleh dikatakan rezeki kami lagi dapat duduk sama..asalnya memang takde peluang nak duduk sama sebab keje hubby sepatutnye tak boleh berstatus dah berkawin..tapi alhamdulillah..masa lapor diri tu en.hubby berterus terang dengan manager dia..manager dia accept & bagi dia bawak aku sekali duk dengan dia..time ni ada gak la rintangan & risiko yg kami kene ambil..tapi semua tu Allah dah tetapkan..

masa ni aku keje status kontrak lagi..tapi aku ni sabar je la keje..tak pulak bertukar tempat..tengok orang lain dah dapat tetap..tapi aku sabar je..aku tahu rezeki aku pasti ada..bile terfikir nape aku lum pregnant masa awal2 kawin dulu..aku selalu jawab balik dalam hati..mungkin aku pregnant lepas dapat status tetap kot..yela..time kontrak gaji kecik..cukup2 makan je..bile dah dapat tetap..gaji akan naik..

ape yg aku cakapkan selalu tu betul2 terjadi..alhamdulillah..bulan ogos lalu aku dapat surat utk jawatan tetap..dalam surat tu jawatan aku berkuatkuasa pada julai..so kirenye aku dapat surat tu aku dah jadi pekerja tetap la..bulan ogos tu aku belum pregnant lagi..tapi alhamdulillah..gaji tertunggak bulan julai tu aku dapat pada bulan ogos..time tu raya kan..banyak gak la aku dapat..lebih kurang 1k..lum masuk ngn gaji baru lagi..so utk bulan september memang ada baki yg banyak..aku pun secara tak langsung dapat spend lebih sikit utk raya pertama kami..

aku disahkan pregnant pada bulan september..dapat tahu pun dah 5minggu..start dari tu la aku memang malas nak masuk dapur..asyik nak beli je..alhamdulillah la gaji bulan ogos tu dapat banyak..dapat la tampung makan aku laki bini tiap ari kat luar..bile ingat balik memang melampau betul aku ni kan ari2 nak makan kat luar je..

sejak pregnant pun rezeki tak pernah putus..rezeki sentiasa ada..sejak kawin lagi sebenarnya dah terasa dah..tapi lepas pregnant la yg betul2 terasa selesa..perkataan catu tu dah macam takde..mungkin sebab gaji aku dah naik + kami dah pandai bajet dah..

alhamdulillah sangat..bagi aku..tahun 2011 ni tahun rezeki..semoga tahun2 akan datang pun sama..rezeki kami bertambah2..lagi2 la tahun depan baby dah lahir kan..azam tahun depan belum ada lagi..belum fikir..tapi kat kepala ni asyik dah terfikir tuk buat yg terbaik utk baby je..moga tercapai..

ok la..banyak dah membebel ni..hopefully tahun 2011 pun bawak banyak kenangan manis utk korang semua..daa...

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!