Sunday, April 7, 2013

sikap manusia

tertarik dgn status fb sorang rakan..

"Kadang manusia lbih cenderung melihat nikmat yg diberi pd org lain sehingga lupa untuk mensyukuri nikmat yg ada pd diri. Lebih buruk bl ada rasa iri dlm hati. Ajarlah hati utk mensyukuri sgla apa yg dipinjamkn Allah ini. Kadang kita diuji, dia juga diuji..tak perlu iri kerana kita tidak pernah tahu seberat mana dia diuji. Sungguh kita lihat dirinya bhgia, dirinya gembira..rezekiny sentiasa melimpah ruah, jalannya sentiasa dipermudah..namun adakah kita tahu betapa cekal hatinya dlm mengejar bhgia?dlm menitip doa? Jika ada rs iri, buanglah.. Resepi bahagia hanyalah syukur,redha dan doa.. Hidup yg sederhana itu kdgkala lbih membahagiakn dan menenangkan ;-) Percayalah (*___^)"

ya..inilah manusia..orang ada tu..kite pun nak..orang dapat ini..kite pun nak ni gak..

tipu la kalau aku tak pernah rasa camtu..pernah gak..bile baca status kawan..baca blog kawan..suami dia camtu..suami dia camni..family caring gile..mertua sayang sangat..suami romantik..suami bagi hadiah tu..suami buat suprise..huhu..pastu mula bandingkan dgn diri..

dulu mula-mula kawin mula la nak merajuk..minta suami leh jadi camtu..tapi sekarang dah mula muhasabah diri la..

ramai kawan aku yg dah kawin..tapi kene duk jauh dgn suami..kebetulan suami caring gile..rajin suprise..baik ati..pandai amik ati..selalu tu..selalu ni..

aduh..mula la bandingkan..tapi pastu tenung suami sebab biasanye melayan diri ni bile nak tido..sedangkan dia dah berdengkur kat sebelah..pikir balik..laki dia baik camtu..tapi dia tak rasa nikmat hidup bersama sebagai sebuah keluarga setiap ari..dia tak dapat nak masak utk suami sentiasa..tak dapat nak bergurau bergaduh tiap ari..suami dia tak ngadap dia tiap ari..

ok..walaupun laki aku memang tak romantik..tapi dia ada dgn aku tiap ari..kami bergaduh tiap ari tapi bergurau bermanja gak tiap ari..bercerita ari-ari..berkongsi masalah..pikir balik..entah-entah kawan-kawan aku jeles dgn aku gak..mana kite tau..

sejak tu aku dah takmo jeles-jeles lagi dah..belajar bersyukur..Allah lebih tau yg terbaik n sape yg terbaik utk kite..tipu la kalau kadang tu tak jeles..aku pun manusia..masih ada rasa jeles tu..tapi cepat-cepat la muhasabah diri..ingat balik..

seronok sebenarnya bile kite sentiasa bersyukur..kite akan rasa bahagia..kite takkan rasa stress..takkan rasa sedih..

semoga kite sentiasa bersyukur dgn ape yg kite ada..

love u incit hubby..*sigh*

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!