Monday, May 13, 2013

sharing is caring..ceritaku & detox

dah lama nak share benda ni cuma malas nak menaip je..aduh..tangan tengah sakit ni dek angkat kotak berat & tertindih kat pintu..bengkak sikit tapi terasa kesengalannya..

sambung cerite..

sebenarnya sebagai dealer As Beauty ni..aku selalu baca, share, & dengar kisah pasal customer yg guna As Beauty ni..mula-mula ok..pastu dah lama tak ok lak..jerawat mula tumbuh..muka mula berminyak..ada lak awal-awal tu muka memang teruk..dari tak berjerawat..jadi berjerawat..

pastu ramai la kata dah give up la..tak sesuai dgn muka la..yg nak share tu ok lagi la bagi aku..at least diorang mencari penyelesaian..berkongsi masalah & cerita..yg ada lak terus guna produk lain..yg ni no komen..pilihan masing-masing..

bukan semua otai-otai As Beauty ni terus muka cantik..glowing..untung la kalau terus dapat camtu kan..kitorang-kitorang pun pernah rasa turun naik muka cantik ni..biasa la kan..ingat senang ke nak cantik..meh aku share..

aku memang lama gile la muka teruk ni..10tahun..tapi dalam 3-4tahun kebelakang tu aku sering buat detox..nak cantik kan..aku lak muka sensitif..so memang takde la nak try produk macam-macam sangat..yg paling teruk sebagai perempuan a.k.a anak dara time tu..aku takleh nak mengemas..takleh nak menyapu sampah..takleh nak kene habuk..bile buat semua tu takde pun aku nak bersin cam orang resdung tu..tapi kulit muka akan jadi gatal..jadi merah..pastu tumbuh la jerawat cam cendawan baru tumbuh lepas ujan..sedih gile..

macam-macam aku try..memula aku wat bekam lintah..time ni kaki aku naik gatal-gatal..aku wat kat kaki dulu..pastu baru buat kat muka..memang la best..tapi geli kot..pastu ada parut gigitan dia..banyak kali gak wat..tapi muka memang lum ada pape perubahan..cuma kaki aku yg gatal-gatal tu dah ok..

bile dah start keje..muka stil buruk lagi..penuh jerawat..aku try lak buat bekam darah tu..dua kali buat..perubahan sikit je la..takde pun jerawat hilang semua..cuma kurang je..pastu teruk balik..

try lak detox foot patch..sebelum memang konon nak beli kinohimitsu..tapi kn mahal..online fesbuk..nampak lak detox foot patch ni..aku try la..nak kata ok takde la sangat pun..tapi tak tau la nape aku teruskan pakai..murahun ye..cuma yg aku rasa time tu..badan agak ringan la..aku jual kat ofismate dgn adik beradik je..yg ni paling lama aku amalkan..sebelum kawin memang aku jaga sangat terutama pemakanan & persekitaran..malam-malam guna detox foot patch ikut aturan yg betul..alhamdulillah..masa kawin muka aku tu takde jerawat sangat..lepas kawin pun still guna..bile dah start pregnen je memang takleh guna..tak tau nape..sebab tu dah memang aturan dia..

masa pregnen..jerawat aku mkin teruk..memang teruk sangat..memang takleh nak buat ape..ada sorang cine ni suruh try satu produk..aku beli sampai dekat RM200++..guna seminggu..muka aku bertambah teruk..terus terang cakap..produk tu chemical memang agak kuat..aku pun tak terpikir masa beli tu produk yg ada chemical tak elok utk kandungan..padahal aku dah baca banyak kali..maybe sebab nak cantik kan..aku tibai je..sampai la incit hubby tegur & dia suruh aku stop guna produk tu..aku pun stop sebab memang tak tahan..tiap kali guna produk tu..kulit akan rasa pedih..rasa gatal..sabun dia je yg agak ok..

bile dah tak guna..aku continue je la produk lama..rasanya time tu aku guna set nutox..pastu incit hubby suruh try guna As Beauty..beli kat akak susuan dia..aku try je la..tak siasat pun pasal produk tu..dah lali sebenarnya..langsung tak tau ada set trial ni..aku beli je set yg besar..incit hubby yg deal kan dgn akak dia..time tu aku pregnen 7bulan..dapat je barang..aku terus try..memang best..aku ni memang jenis suka amik gambar sendiri..after 2minggu guna..muka dah mula nak licin..jerawat semua kecut..memang best..

aku continue je guna..sampai la dekat 10bulan guna..muka start berjerawat balik..berminyak..time tu dah cam give up dah..tapi teringat balik kat detox foot patch tu..dah lama kot tak guna..aku guna balik..alhamdulillah..muka ok balik..pastu ada terbaca kat group As Beauty..orang share pasal masalah cam aku..ada yg kata kene detox pe semua..pastu aku terpikir..memang betul la..aku ni agaknya muka cepat licin sebab sebelum guna As Beauty lagi aku dah keje duk detox je..so bile guna As Beauty tinggal nak merawat yg luar je..yg dalam dah kurang..tapi bile dah tinggal lama & makan macam-macam terutama masa pregnen tu..tu yg toksin terkumpul balik..bile guna balik..ok je muka..

sampai sekarang aku still amalkan sebab aku bekerja & memang nafsu makan tinggi kan..malas nak jaga makan..tibai je makanan berminyak..memang muka akan berminyak la..bile aku rasa muka dah start berminyak agak teruk..aku guna la detox foot patch tu..bangun pagi muka akan ok..bile bukak pelekat tu..kat pelekat tu akan ada banyak minyak..

bagi aku..detox foot patch ni cara paling senang & cara pemalas la senang kata..time nak tido..tampal kat tapak kaki..pastu tido..bangun pagi..bukak je pelekat tu..tapi..seeloknye sebelum tido tu minum air masak banyak-banyak..penyerapan lebih mudah la kan..

kesimpulannya..nak cantik bukan mudah ye..kite bukan hidup zaman dulu-dulu..sayur tanam sendiri..ayam bela sendiri..ikan tak tercemar..udara bersih..perasa kat makanan tak banyak..takde fast food..makanan pun tak banyak bergoreng..semuanya berbeza dgn sekarang..

so..fikir-fikirkan la ye..

nak order As Beauty & Detox Foot Patch..boleh sms/call/whatsapp/line/we chat : 0137149109
jom la kite sama-sama cantik terutama utk suami tercinta..

0 kata-kata orang ramai:

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!