Wednesday, January 8, 2014

Duit atau Amal

Assalamualaikum..

Just nak share..antara duit dan amal..

Kenapa kita bekerja keras? Kenapa nak duit banyak? Mesti ramai kata sebab nak hidup senang & selesa..Ya..memang la..tapi takkan tu je? takkan kita je nak hidup senang? hidup selesa?

Aku memang gila bab duit..tak boleh duduk diam..ada je yang aku buat untuk duit lebih walaupun rasanya dah cukup dah ape yang ada..sampai ada yang pernah tanya & cakap..

" tak cukup lagi ke duit yang ada sekarang? nanti mati bukan bawak pun semua duit tu..kejar duit ni sampai mati tak kan cukup.."

ha..pedih sungguh bile dengar & baca..tapi apa aku jawab..(jawab dalam hati je sebab tak nak timbul riak & taknak berbalah)..eh..tapi aku share kat sini sebab nak u olls semua buat benda yang sama tau..

ape aku jawab?

" aku nak duit banyak sebab aku nak tolong ramai orang..dengan duit banyak..aku boleh bersedekah tanpa fikir bape lagi baki yang aku ada..dengan duit banyak..aku boleh beli ape yang mak nak..ape yang anak aku perlukan..dengan duit banyak..aku boleh tolong husband bayar ape yang patut tanpa berkire mahupun berbalah..dengan duit banyak..aku boleh belanja adik beradik & kawan-kawan makan. "

actually banyak lagi sebab..tapi rasanya tu je la yang paling utama..bagi aku bile kita ada duit banyak..bile nak berbelanja pada sesuatu untuk orang lain..kita takkan merungut..tapi hati betul-betul kene bersih tau..dan pastikan duit yang kita cari tu pun bersih..

so ada kaitan kan duit dan amal..dengan adanya duit..kita mudah beramal..amal paling mudah adalah sedekah..sekarang banyak saluran yang mudah untuk kita salurkan..tak keluar rumah bukan lagi alasan ye..tak pegi masjid pun bukan lagi alasan..kat tv pun kita boleh dapat info kat mane boleh bersedekah..lagi-lagi bile ada bencana..ada musibah..

kalau takde..tak dapat info..lagi senang..pegi je kat cimbclicks.com.my..boleh pilih dekat paybill..pilih zakat/charities..kat situ boleh pilih agensi mana kita nak salurkan sedekah kita tu..serendah RM1 je tau..RM1 je? ape salahnya kalau sedekah RM1 je pun..tapi kalau lagi banyak lagi bagus..

percaya la..rezeki akan lebih murah jika kita suka bersedekah..

sharing is caring..takde nak rasa riak ke ape..just nak share biar ramai-ramai dapat manfaatnya..

1 kata-kata orang ramai:

sherlina halim said...

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : asianbet77@yahoo.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
http://asianbet77.com/

Klik dan Menang!

Preview Rakan Blogger!